dinsdag 15 mei 2012

Mijn nieuwe speledingetje

Eindelijk is het dan zover, mijn nieuwe speelgoed eens even goed kunnen uitproberen.
Morgen is het meester en juffen dag op school, dus kwam de Eclips heel goed van pas!
De Eclips is een electrische snijmachine van Sizzix en lijkt qua uiterlijk wel een beetje op de cricut........nou ja het appraat dan, daar houd de vergelijking op!
De Eclips is zuiniger in het gebruik dan de cricut omdat je de eclips overal op de snijmat kan laten snijden. Heb je een klein stukje afval papier? Geen punt, met de laser previeuw kun je zien of dat wat je wilt snijden ook past op dat papiertje, heel handig!
De cartridges zijn vele malen goedkoper dan die van de Cricut en de snijmatten ook.
Je kunt er zelfs zonder een ander mes voor te kopen, medium chipboard mee snijden!!
Foam is ook geen probleem en stof kan zelfs ook.

Ook hoef je niet perse het apparaat op je bureau te zetten want hij heeft een afstandsbediening!!!
Het promotiefilmpje kun je zien op www.sizzix.com.

Het apparaat ziet er zo uit:


Tot zo ver even over het apparaat zelf.

Wat heb ik ermee gemaakt gisteren avond?
Nou het is meesters en juffen verjaardag morgen op school en voor de directeur van onze school heb ik een amerikaans schoolgebouw gemaakt waar straks een zakje autodrop in komt:



Voor de juffen heb ik in opdracht van mijn kinderen een potlood gemaakt, zij hebben het papier uitgezocht en de lintjes, dus die kleuren zijn niet helemaal als een potlood, maar dat maakt verder niet uit. Hierin 'verstoppen' we Amicelli chocolade sticks:



Dat waren mijn projectjes van gisteren avond, heel leuk om te doen hoor!
Het is alleen wel een probleem om de juiste lijm te vinden die snel droogt met papier, niet alles kan met plaktape namelijk.
Ik vind de Scotch papierlijm geweldig en die kan de hobbywinkel waarschijnlijk wel voor je bestellen.
De Eclips machine is eventueel te bestellen via www.krea2day.nl
In de komende tijd zullen jullie veel projectjes gemaakt met de Eclips kunnen bewonderen.

Groetjes
Roxanne




3 opmerkingen:

  1. Wat heb je al leuke projectjes ermee gemaakt Roxanne, Je weet nu hoe je de vrije tijd goed kunt besteden.
    @ moet je die op de Pc aansluiten ??

    groetjes Ria S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de projectjes is een pc handig, dan werk je met cuts a lot voor ECAL.
    Dan kun je ook je eigen ontwerpen maken, maar goed ik vindt nog zoveel van het internet leuk dat ik nog niets ga ontwerpen hoor.
    Wat hadden jullie een rotweer in Uden vrijdag zeg!!

    Groetjes
    Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat was wel jammer want we hadden graag in de tuin lekker willen winkelen, maar het is allemaal goed gekomen, we hebben ons best gedaan.
      succes met je speeltje !!!

      groetjes Ria

      Verwijderen